Conversie is een term die wordt gebruikt in digitale marketing en UX om het moment aan te duiden waarop een gebruiker een vooraf gedefinieerde actie onderneemt, zoals het kopen van een product, het downloaden van een bestand of het inschrijven voor een dienst. De conversie kan variëren afhankelijk van de doelstellingen van een website. Voor een e-commerce site is een conversie bijvoorbeeld een aankoop, terwijl het voor een blog een nieuwsbriefinschrijving kan zijn. Het verbeteren van conversie vereist inzicht in de gebruikersbehoeften en het optimaliseren van de site om aan die behoeften te voldoen.

Gratis UX inzichten en tips, zo pats boem in je mailbox

Unieke tips die niet op deze website komen, wel gratis in jouw mail. Te beginnen met alle inzichten uit de UX-design maand.

Handige UX tips

Voorbeelden uit de praktijkps

Max 2x per maand

Mockup e-book 30 UX tips voor beginners

Gratis UX inzichten en tips, zo pats boem in je mailbox

Unieke tips die niet op deze website komen, wel gratis in jouw mail. Te beginnen met alle inzichten uit de UX-design maand.

Handige UX tips

Voorbeelden uit de praktijkps

Max 2x per maand

Mockup e-book 30 UX tips voor beginners

Gratis UX inzichten en tips, zo pats boem in je mailbox

Unieke tips die niet op deze website komen, wel gratis in jouw mail. Te beginnen met alle inzichten uit de UX-design maand.

Handige UX tips

Voorbeelden uit de praktijkps

Max 2x per maand

Mockup e-book 30 UX tips voor beginners